Cele mai citite

loader-image
Botoșani
13:28, 19 aprilie 2024
temperature icon 10°C
cer fragmentat
Humidity 48 %
Wind 4 Km/h
Wind Gust Wind Gust: 6 Km/h
Clouds Clouds: 51%
Visibility Visibility: 0 km
Sunrise Sunrise: 05:16
Sunset Sunset: 19:08

Ultimele Știri

E nevoie urgentă de electrificarea și modernizarea căilor ferate pentru dezvoltarea județului Botoșani și  a regiunii de Nord-Est

22 noiembrie 2021 | Politica

Deputatul social-democrat botoșănean, Dan Șlincu a făcut un apel prin care a cerut parlamentarilor să facă front comun pentru accelerarea investițiilor în infrastructura feroviară care traversează județul Botoșani și regiunea de Nord-Est. 

    Să lăsăm deoparte toate interesele de partid și să facem eforturi comune,  pentru absorbția atât a fondurilor europene pentru infrastructură, cât și a fondurilor din Programul Național de Redresare și Reziliență pentru a dezvolta regiunea de Nord-Est și toată țara, prin investiții în căi ferate și trenuri moderne. Nu putem să aducem investitori, să creștem, să devenim competitivi, să generăm plus-valoare, dacă nu investim în infrastructura feroviară, care va deveni un element principal în tranziția către economia verde, nepoluantă. Trebuie să acționăm cât mai repede pentru a electrifica și moderniza atât calea ferată, cât și garniturile de tren

”, a declarat Dan Șlincu.

În 2019, lungimea liniilor electrificate de cale ferată în exploatare era de 4.029 km, reprezentând 37,4% din rețeaua de căi ferate în exploatare. De asemenea, numai 407 km din rețeaua primară erau modernizați și recepționați, situați pe coridorul Rin-Dunăre. În ceea ce privește echiparea cu sisteme de management al traficului, numai 79 de km de cale ferată aveau instalat sistemul ERTMS (sistem unic european de management al traficului feroviar, semnalizare feroviară) nivel 2, pe coridorul menționat.

 România se află sub media europeană la toate criteriile de analiză privind investițiile și infrastructura, conform celui mai recent raport European Transport and Infrastructure Scoreboard (2019), fiind situată sub media europeană la eficiența serviciilor de cale ferată.

 „Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare pentru perioada 2021-2025 estimează la 13,5 miliarde euro nevoile de finanțare pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare în următorii cinci ani. Prioritatea alocării fondurilor și depunerii proiectelor trebuie acordată județelor din Moldova și mai ales județului Botoșani, care din cei 160 de km de cale ferată nu are niciun kilometru de cale ferată electrificată”, a subliniat deputatul PSD Botoșani.

Distribuie pe rețelele sociale:

Din aceeași categorie:

Cele mai citite

Ultimele Știri