Voucherele de vacanță, efecte neașteptate

Sezonul estival 2018 a generat încasări cu până la 25% mai mari datorită, în principal, voucherelor de vacanţă şi intensificării rutelor de zbor intern, dar şi intrării pe piaţă a unor companii aeriene care conectează Europa de mai multe oraşe din România, au precizat pentru Agerpres mai mulţi specialişti din turism.

„În 2018 am avut un sezon estival cu încasări cu până la 25% mai mult ca anul trecut, datorită tichetelor de vacanţă. Aportul acestora nu a fost însă consolidat de evenimente şi de promovare. Lipsa evenimentelor şi a promovării, precum şi lipsa forţei de muncă, au fost cele trei minusuri care ar fi afectat major sezonul dacă nu ne salvau tichetele de vacanţă. Ministerul public nu a derulat nicio acţiune de promovare, iar autorităţile locale nu ştiu şi nici nu au capacitatea sa facă promovare”, a precizat pentru Corina Martin, preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Promovare Turistică din România – FAPT.

Aceasta apreciază că litoralul romanesc nu era pregătit să primească cu 30% mai mulţi turişti.

„Spun asta referindu-mă la autorităţile locale şi minister. Inerţie totală, lipsa evenimente cu eficienţă, absenţa coordonării în sectorul public şi mai ales a dialogului real cu operatorii privaţi, lipsa continuităţii în Strategia Asociaţiei Litoral-Delta Dunării, organizaţia de management de destinaţie care a generat creşteri constante şi planificate ale numărului de turişti români şi străini în ultimii ani. Toate acestea sunt minusuri, salvate, însă, de creşterea adusă de circulaţia tichetelor de vacanţă”, spune Corina Martin.

„A încurajat românii să călătorească mai mult în ţară”

Preşedintele FAPT apreciază că au fost atinse creşterile programate prin Strategia Asociaţiei Litoral-Delta Dunării. Creşterile au fost realizate inclusiv pe segmentul de turişti străini, obiectiv atins prin introducerea zborurilor şi rutelor noi aduse în ultimii trei ani. Cu toate acestea, Corina Martin apreciază drept „inadmisibilă” inexistenţa unor hărţi ale staţiunilor, „nici măcar în română”, materiale de informare, case de bilete de autobuz, panouri de informare în engleză, a unui calendar de evenimente publicat sau a unor broşuri cu informaţii despre ce anume, unde şi când să vizităm.

www.dcnews.ro