Cele mai citite

loader-image
Botoșani
10:17, 27 aprilie 2024
temperature icon 16°C
cer senin
Humidity 58 %
Wind 13 Km/h
Wind Gust Wind Gust: 15 Km/h
Clouds Clouds: 3%
Visibility Visibility: 0 km
Sunrise Sunrise: 05:02
Sunset Sunset: 19:19

Ultimele Știri

Dan Șlincu: „Licitație pentru construirea unui pod nou peste Siret la Vârfu Câmpului”

20 martie 2024 | Politica

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a scos la licitație realizarea unui nou pod peste Siret pe DN29A între Vârfu Câmpului (Botoșani) și Zvoriștea (Suceava).

Echipa PSD Botoșani condusă de președintele Consiliului Județean, doamna Doina Federovici s-a implicat activ în modernizarea infrastructurii rutiere a județului. Unul dintre obiectivele principale a fost și realizarea unui pod nou între Zvoriștea și Vârfu Câmpului, în contextul în care actualul pod prezintă probleme de siguranță, fiind necesară chiar restricționarea traficului. Scoaterea la licitație a acestui proiect important este un pas esențial pentru dezvoltarea rețelei rutiere a județului. Echipa PSD a căutat și a găsit soluțiile optime pentru modernizarea ei”, a declarat deputatul social-democrat Dan Șlincu.

Podul peste Siret care leagă comunele Vârfu Câmpului (Botoșani) și Zvoriștea (Suceava), situat la kilometrul 22+859 de pe DN29A, a devenit strategic pentru zona de est a României în contextul situației din Ucraina. Valoarea totală a investiției se ridică la 95,3 milioane de lei, aproximativ 20 de milioane de euro, bani asigurați din Programul de Transport 2021-2027.

Ofertele pot fi depuse până pe data de 19 aprilie 2024.

Noul pod va avea o lungime totală de 173 de metri și o lățime de 11,5 metri, iar partea carosabilă este de 7,8 metri. Soluția tehnică prevede înlocuirea podului existent cu un pod nou cu cinci deschideri și cu suprastructura alcătuită din arc metalic pentru deschiderea principală și din grinzi de beton armat pentru celelalte deschideri.

În prezent, traficul pe drumul Dorohoi – Suceava se realizează peste râul Siret pe un pod vechi de 90 de ani, construit pe grinzi metalice, care din momentul intrării în folosință și până astăzi nu a mai fost reabilitat. Podul prezintă probleme de siguranță, motiv pentru care traficul este restricționat.

Distribuie pe rețelele sociale:

Din aceeași categorie:

Cele mai citite

Ultimele Știri