15 elevi ai colegiului Laurian învață de zor informatică aplicată la o firmă spaniolă din domeniul IT. Aceștia se află într-un stagiu de două săptămâni la compania V-ART Escuela Audiovisual din Sevilia, iar tema formării este cea a programării web in limbajul JavaScript. Liceenii sunt însoțiți de profesoarele Daniela Cardaș și Liliana Pricope, iar deplasarea botoșănenilor este posibilă grație programului Erasmus + din domeniul formării profesionale, într-un proiect câștigat de laurieni și care se află acum în cel de-al doilea an de implementare.
În anul trecut școlar o altă grupă, mai precis 14 elevi, au fost găzduiți și ghidați de aceeași firmă spaniolă de IT, laurienii întorcându-se foarte bucuroși din deplasarea în cauză. ”Este incredibil cât de mult am învățat într-un timp atât de scurt! Trainingul ne-a oferit programe de instruire fantastice care transformă învățarea într-un joc. Am învățat JavaScript prin crearea de jocuri—imaginați-vă să faceți propriile versiuni de Wordle, Memory Puzzles sau Square Tapping!”, declara Robert Penciuc, anul trecut. Un coleg de-al său, Robert Pietraru, după stagiul din Sevilia le-a oferit celor ce urmau să plece un număr de 10 ore de pregătire, pentru ca progresele de la fața locului să fie și mai mari. A realizat și un site de pregătire ce poate fi consultat de oricine dorește să învețe ceva programare în plus, https://atlweb.vercel.app/, iar, cu ajutorul echipei sale de colegi, a realizat și un site ce prezintă toate cluburile din Colegiul Național „A.T. Laurian”, site ce poate fi consultat aici: laurian.vercel.app.
Forma de internship pe care o asigură acest tip de program Erasmus + testează într-un mod realist adaptabilitatea elevilor la mediul de lucru, capacitatea de gestionare a timpului și prioritizare a sarcinilor, abilități pe care laurienii le-au demonstrat anul trecut, așa cum ne-a povestit Daniela Cardaș, coordonatoarea proiectului Erasmus VET 2024-1-RO01-KA121-VET000215686. Însă mai multe vom afla după 17 mai, când laurienii se vor fi întors din frumoasa Sevilie.
