Ministrul Mediului a declarat că deocamdată sunt doar discuţii pe această temă, iar proiectul va intra în dezbatere publică în luna aprilie, după aprobarea bugetului de stat pentru anul 2021 și după aprobarea Programului Naţional de Redresare şi Rezilienţă.
”Putem vorbi despre o taxă de poluare, putem vorbi despre o formă de taxă care este aplicabilă în majoritatea ţărilor din Uniunea Europeană, o formă prin care poluatorul plăteşte acolo unde există poluare. Şi această dezbatere publică cred că trebuie să aibă loc în cursul anului 2021. Am avut o primă discuţie cu dealerii şi producătorii auto, dar nu despre taxa auto, ci despre programele de susţinere a înlocuirii parcului auto. După aprobarea bugetului şi după finalizarea discuţiilor pe baza Programului de Rezilienţă şi Relansare, vom lansa dezbateri publice, atât cu autorităţile publice locale unde avem infrigement pe poluarea aerului, despre soluţiile care sunt propuse de UAT-uri, cât şi cu cetăţenii, dealerii auto şi producătorii auto pentru a vedea în ce măsură România trebuie să se alinieze în rândul statelor care aplică diverse forme de taxare a poluării sau trebuie să rămânem în grupul celor 3-4 state membre ale UE care nu aplică nicio formă de taxare a poluării aerului”, a declarat Barna Tanczos.
www.antena3.ro