PRIMĂRIA COMUNEI VIIȘOARA, județul BOTOŞANI, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante în baza art. VII alin. (3) lit. a) din OUG nr. 156/2024 și art. VII alin. (7) din OUG 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului administrativ
„Tip concurs: Recrutare pe funcţie publică de execuţie vacantă în afara Agenţiei
Data de sustinere a probei scrise: 23.10.2025 ora 11:00:00
Data și ora probei de interviu se va afișa pe site-ul instituției care organizează concursul odată cu afișarea rezultatelor probei scrise.
Locaţia de desfăşurare a concursului: primăria comunei Viișoara, județul Botoșani
Perioada de depunere a dosarelor: 22.09.2025 – 13.10.2025
Persoana de contact: Murariu Alexandra, secretar general; Telefon: 0786717869, E-mail: [email protected]
Posturi scoase la concurs:
Consilier, COMPARTIMENT BUGET, FINANTE, CONTABILITATE, URMARIRE SI INCASARE TAXE SI IMPOZITE, URBANISM SI AMENAJAREA TERITORIULUI, RESURSE UMANE, ACHIZITII PUBLICE
Condiții pentru ocuparea postului:
Studii de specialitate: – studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă
Domenii de studiu:
Matematică(Ramura de știință),Ştiinţe juridice(Ramura de știință),Ştiinţe economice(Ramura de știință)
Vechimea minimă în specialitatea studiilor: 0 ani
Durată timp de lucru: 8h/zi – 40h/saptamâna
Bibliografie și tematică
1. Constituţia României, republicată,
cu tematica Constituţia României, republicată
2. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
cu tematica Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
4. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare – partea I, titlul I şi titlul II ale părţii a II-a, titlul I al părţii a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a ,
cu tematica partea I (Dispoziţii generale), titlul I (Guvernul) şi titlul II (Administraţia publică centrală de specialitate) ale părţii a II-a, titlul I (Prefectul şi subprefectul) al părţii a IV-a, titlul I (Dispoziţii generale) şi II (Statutul funcţionarilor publici ) ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare
5. Legea nr. 82/1991 a contabilității
cu tematica Organizarea și conducerea contabilității; Registrele de contabilitate; Contabilitatea instituțiilor publice
6. Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale
cu tematica Veniturile și cheltuielile bugetare; Principiile și regulile bugetare; Principii în execuția bugetară; Competențe și responsabilități în procesul bugetar
7. Legea 22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanţii şi răspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor, cu modificările şi completările ulterioare
cu tematica integral
Atribuţii stabilite în fişa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului:
– întocmeşte proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al primăriei comunei Viișoara precum şi pentru activităţi autofinanţate şi fonduri legal constituite,
– întocmeşte rapoarte lunare, trimestriale şi anuale privind execuţia bugetară,
– încadrarea corectă a documentelor contabilizate pe venituri și cheltuieli;
– evidența contabilă a stocurilor, a relațiilor cu terții, a trezoreriei și evidența veniturilor și cheltuielilor, angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor,
– întocmește note contabile şi prelucrează documentele din punct de vedere contabil folosind planul de conturi pentru instituţii publice în vederea întocmirii dărilor de seamă contabile, trimestriale şi anuale şi le depune la termen,
– întocmește situații și rapoarte financiar-contabile și verifică corelarea acestora,
– evidenţiază creditele bugetare aprobate în exerciţiul bugetar curent, precum şi modificările intervenite pe parcursul exerciţiului bugetar curent– “credite bugetare aprobate“, efectuarea plăților prevăzute în hotărâri judecătorești,
– exercită controlul financiar preventiv propriu, corectarea erorilor constatate in documentele de plata,
– organizarea, gestiunea și contabilizarea serviciilor, investițiilor, fondurilor structurale rambursabile și nerambursabile,
– urmărește aplicarea normelor de închidere a exerciţiului bugetar stabilite anual de Ministerul Economiei şi Finanţelor, colaborează cu toate compartimentele si serviciile din cadrul primăriei comunei Viișoara in vederea elaborării unor lucrări,
– execută în condiţiile legii controlul financiar preventiv, întocmeşte şi semnează actele de bancă pentru operaţiunile conturilor deschise pentru unitate,
– efectuarea operatiunilor de angajare, lichidare, ordonantare si plata cheltuielilor institutiilor publice, precum si raportarea angajamentelor locale si legale la comuna Viișoara, județul Botoșani,
– supune spre analiză consiliului local execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli finanţate din bugetul local, precum şi a unităţilor subordonate,
– conduce evidenţa cheltuielilor bugetare, a celor din mijloace autofinanţate şi a fondurilor legal constituite,
– conduce evidenţa mijloacelor fixe a obiectelor de inventar de mică valoare sau scurtă durată şi a materiilor prime şi materiale,
– scoaterea din functiune si casarea activelor, mijloacelor fixe,
– face propuneri consiliului local pentru virări de credite bugetare, modificări şi alocaţii trimestriale, planul suplimentar de venituri si cheltuieli, etc.,
– verifică periodic gestiunile de materiale si face propuneri pentru remedierea lipsurilor constatate,
– ţine evidenta plății salariilor, întocmeşte statele de plata pentru personalul propriu, pentru personalul unităţilor subordonate finanţate de la bugetul local şi pentru beneficiarii prevederilor legii privind Venitul minim de incluziune,
– răspunde de desfăşurarea lucrărilor de inventariere si valorificare a rezultatului inventarierii, făcând propuneri de recuperarea eventualelor pagube si propune casarea unor obiecte de inventar,
– întocmeşte darea de seama contabila la termenele legale,
– participa la inventarierea si înregistrarea in contabilitate a rezultatelor inventarierii bunurilor din domeniul public si privat al comunei , încadrându-se in termenele stabilite prin dispoziția primarului;
– operarea zilnică a facturilor de la furnizori pentru prestații diverse, precum și a plăților către aceștia;
– verifică scrisorile și sesizările repartizate și le rezolvă în termen;
– asigură arhivarea documentelor pe care le instrumentează;
– constituie contracte de garanție pentru gestionare de valori materiale și urmărește modul de constituire al acestora;
– întocmește documentele necesare pentru efectuarea încasărilor și plăților în numerar și prin conturile bancare;
– centralizarea situatiilor financiare, operarea bugetului, angajamentelor în forexebug;
– Înregistrează în contabilitate încasările și distribuirea acestora pe conturi specific de venit și capitol bugetare