Proiect de anvergură la Laurian

Legendele, eroii, istoria şi identitatea naţională, teatrul, filmul şi scenografia vor fi nucleul unui proiect ce se anunţă a fi deosebit de atractiv pentru elevii şi dascălii laurieni. Colegiul național de renume din Botoşani anunță cu mândrie debutul unui nou proiect Erasmus+, cu titlul “Activate Creative and Critical Thinking-Read to Lead”, temele principale fiind moștenirea culturală națională, democrația, învățarea, spiritul antreprenorial, calitatea vieții și schimbarea globală.
„Redefinirea conceptului de lectură în vederea creării unui avantaj social real” este perspectiva pe care şi-o propun acum laurienii şi, chiar dacă sună pompos, într-o societate în care lectura este o activitate din ce în ce mai marginalizată, laurienii dau din nou un exemplu.
Proiectul strânge laolaltă parteneri din medii diferite, cu experiențe diverse în vederea dezvoltării unei introspecții profunde din partea elevilor cu privire la modul în care ideile au dat şi dau formă societății în care trăim, pe scurt profesori şi elevi din Bulgaria, Franța, Germania, Italia și Portugalia.
„Acest proiect cercetează felul în care cititul, scrierea creativă și teatrul se contopesc cu potențialul inepuizabil al tinerilor, având ca rezultat final formarea de competențe și valori în rândul acestora, principalele fiind integritatea, comunicarea, responsabilitatea, atitudinea pozitivă, profesionalismul, flexibilitatea.”, explică Diana Rusu, coordonatorul, profesor în cadrul catedrei de limbă franceză a Colegiului Naţional „August Treboniu Laurian”.
Munca în echipă este una din valorile de bază pe care le vizează activitățile ce urmează a se derula în următorii doi ani, primele programate fiind asaltarea bibliotecilor, construirea unor scenarii şi punerea în scenă a unor piese de teatru identitare.
Tânărul participant în proiect se vrea un tânăr autodidact, responsabil și conștient de rolul său în societate, capabil și doritor să participe la schimbarea globală. Laurienii nu ţintesc mai jos de pefecţionarea personală, ţinta fiind să devină persoane încrezătoare, cu simțul corectitudinii, adaptabile, independente și critice în gândire, eficiente în comunicare și active în îmbunătățirea vieții celor din jur.