Cele mai citite

loader-image
Botoșani
12:19, 26 aprilie 2024
temperature icon 13°C
cer acoperit de nori
Humidity 53 %
Wind 15 Km/h
Wind Gust Wind Gust: 18 Km/h
Clouds Clouds: 91%
Visibility Visibility: 0 km
Sunrise Sunrise: 05:03
Sunset Sunset: 19:18

Ultimele Știri

Doi profesori au lansat un ghid de relaționare în vreme de pandemie: „ACTIVITĂŢI DE ÎNVĂŢARE ÎN FAMILIE”, cu sugestii teoretice şi practice

22 septembrie 2020 | Fără categorie

Sala Căminului Cultural din Coțușca a găzduit, duminică, un eveniment cultural și educativ, în egală măsură.

Într-un cadru mai restrâns, respectând noile norme de disțanțare socială, sotii Otiliea Sandu si Marinică Sandu au lansat un volum de carte intitulat „Activități de învățare în famile”.
Au participat dascăli, oameni de cultură și elevi.

ACTIVITĂŢI DE ÎNVĂŢARE ÎN FAMILIE. Sugestii teoretice şi practice

Într-o lume a prezentului în schimbare accelerată, marcată de momente neprevăzute, care au impus măsuri de limitare a răspândirii infecției cu noul coronavirus (SARS Cov-2), este absolut necesar să rămânem în siguranță, să fim solidari, să manifestăm un comportament responsabil și să comunicăm cu copiii noștri, construindu-le emoții pozitive.

În această perioadă, care presupune ”distanțare socială”, prin petrecerea majorității timpului cu copiii noștri, avem posibilitatea să le înțelegem mai bine nevoile și comportamentele. Așadar, în acest nou context, pot exista oportunități de dezvoltare a unor competențe și abilități, cognitive, reglatorii (voință, curiozitate, rezolvare de probleme, reglare emoțională), motrice și de autonomie personală.

Sugestiile de activități practice, creative și ludice pe care le propunem, în calitate de dascăli – cu experienţă didactică de 4 decenii, atât pentru elevi, cât și pentru părinți, oferă alternative de relaționare în familie și de petrecere a timpului liber. Încercăm, astfel, optimizarea dezvoltării cognitive, sprijinirea procesului de exprimare și autoreglare emoțională și dezvoltarea abilităților de viață independentă și de responsabilizare a elevilor. ​

Totodată, implicarea directă a elevilor în astfel de activități este o modalitate optimă de a-i distrage de la utilizarea excesivă a calculatorului sau a telefonului mobil.

Lucrarea este structurată în două părți complementare: una general-teoretică și una concret-experimentală.

„Partea teoretică este alcătuită din 20 de capitole care, prin conținutul lor, se întregesc reciproc, menţionând câteva modalităţi de comunicare şi înţelegere profundă a comportamentelor şi nevoilor elevilor, în contextul învăţării intergeneraţionale în familie. Pentru a evita stările emoțional-conflictuale, încercăm să înțelegem particularitățile personalității fiecăruia,

Partea experimentală cuprinde două capitole, cu recomandări de organizare a unor activităţi practice, creative şi ludice, şi cu argumente atât pentru elevi, cât şi pentru părinţi.

Sperăm ca sugestiile propuse să fie transformate, de Măria Sa Cititorul, în activități utile și plăcute de învățare experimentală.”, spun autorii.

Distribuie pe rețelele sociale:

Din aceeași categorie:

Cele mai citite

Ultimele Știri